Az állomás építész tervezői Csapó Balázs, Germán Tibor, Gurdon Balázs és Hargitai Bence.

Az állomás építész tervezői Csapó Balázs, Germán Tibor, Gurdon Balázs és Hargitai Bence.

Még néhány nap és a Budapest legforgalmasabb közlekedési csomópontjának számító Deák Ferenc téren ismét lehetőség nyílik három metróvonal közötti átszállásra. Az M3-as metróvonal megújult Deák Ferenc téri állomásán színek segítik a tájékozódást. A sárga, kék, türkiz, fehér csőszerű terek a csúszdaparkok világát idézik.

Az aluljáróból nyíló állomás bejáratában üdítő sárga szín fogadja az utasokat, a mozgólépcsőn leérve pedig az átszállószint megkapó, modern csarnokában találjuk magunkat. A melegszürke falburkolat, a szabadon lebegő, különös lámpatestek látványa és a tágas tér szokatlan az M3 metróállomások területén. A hosszú mozgólépcső eredetileg világos burkolatát most élénk, égkék szín határozza meg. A peronszinten a jól ismert csempefalak továbbra is gazdagítják az állomás megjelenését, amit az oszlopok fehér kismozaik burkolata és a kábeltakaró türkiz árnyalata keretez.

Az M2 és M3 metróvonalakat összekötő folyosó korábban szögletes térszerkezete, futurisztikus formát és szintén türkiz burkolatot kapott. A hetven méter hosszú folyosón naponta annyi ember halad át, mint Eger városának lakossága, a teret a természetes fény beáramlását megidéző világító felületek teszik barátságossá. Az állomás akadálymentesítését nagy kapacitású felvonó biztosítja. A lifthez egy új alagút vezet, a burkolat fehér színe az újonnan épített szerkezetet jelképezi. Az állomás így már három kijárattal rendelkezik, az Andrássy út tengelyébe illeszkedő üvegburkolatú építmény nappal színváltó jégkockaként, éjszaka rizspapír lámpásként jelöli a metróállomás új bejáratát.

Az állomás építész tervezői Csapó Balázs, Germán Tibor, Gurdon Balázs és Hargitai Bence.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük