Fotók: Gulyás Attila János / építésihírek.hu Befejeződött az M3-as metróvonal felújítása

Fotók: Gulyás Attila János / építésihírek.hu - Befejeződött az M3-as metróvonal felújítása

Befejeződött az M3-as metróvonal felújítása

A Nagyvárad tér és Lehel tér állomások ünnepélyes átadásával véget ért az M3 metróvonal rekonstrukciója. Mától a szerelvények a teljes vonalon közlekednek és az összes akadálymentesített állomáson megállnak.

Elkészült az utóbbi évtized legnagyobb közösségi közlekedést érintő beruházása, a M3-as metróvonal teljes körű rekonstrukciója. A három ütemben zajló munkálatok 2017. november 6-án kezdődtek az északi szakasz lezárásával (Újpest-központ – Dózsa György út állomások között), amit 2019. március 30-án vehettek újra birtokba az utasok. A déli szakasz felújítása (Népliget – Kőbánya-Kispest állomások között) 2019. április 6-tól 2020. október 22-ig zajlott. A középső szakasz rekonstrukciója ezzel párhuzamosan már 2020. márciusában megkezdődött az Arany János utca és Ferenciek tere állomásokon.

Befejeződött az M3-as metróvonal felújítása - Fotók: Gulyás Attila János / építésihírek.hu

A fordítóállomásként kulcsszerepet játszó Nagyvárad tér és Lehel tér állomások ünnepélyes átadása egyben az utasforgalmat befolyásoló munkálatok befejezését is jelenti. Ezzel lezárult egy korszak a fővárosi közlekedésben. Május 22-től egy teljesen megújult, modern és akadálymentes vonalon közlekedhet az a félmilliónál is több utas, aki naponta az M3-as metrót választja.

A fordítóállomásként kulcsszerepet játszó Nagyvárad tér és Lehel tér állomások ünnepélyes átadása egyben az utasforgalmat befolyásoló munkálatok befejezését is jelenti.

A rekonstrukció során a kiemelt szintű utasbiztonságot jelentő, legmodernebb rendszereket telepítettük, a teljes vonalon kicseréltük a síneket, elektromos és gépészeti felújítást végeztünk, szigeteltük az alagutakat. Megújultak a megállók is. Az akadálymentesítésnél pedig egy Magyarországon még nem alkalmazott újdonságot, ferdepályás felvonókat építettünk be.

Elkészült az utóbbi évtized legnagyobb közösségi közlekedést érintő beruházása, a M3-as metróvonal teljes körű rekonstrukciója.

Az átadón Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója elmondta: „A munkát olykor nem várt bonyodalmak nehezítették, de leállítani nem tudták. Az elmúlt években a 17,3 kilométer hosszú vonal teljes infrastruktúrája megújult az állomások építészeti tereitől kezdve a síneken, a gyenge- és erősáramú vezetékeken, a biztonsági és hírközlő rendszereken keresztül a kiszolgáló helyiségekig. Több ezer kilométer vezetéket cseréltek ki, több tízezer négyzetméter új burkolat került az állomásokra.”


A rekonstrukció során a kiemelt szintű utasbiztonságot jelentő, legmodernebb rendszereket telepítettük, a teljes vonalon kicseréltük a síneket, elektromos és gépészeti felújítást végeztünk, szigeteltük az alagutakat.

A rekonstrukció idején a felszínen a BKV történetének legkomolyabb autóbuszos pótlása zajlott, a vonal 2021 nyári, teljes lezárásakor naponta 109 pótlóbusz szállította az utasokat. A pótlóbuszok csaknem 23 millió kilométert tettek meg a felújítás alatt. Ez tette lehetővé, hogy a Magyarország legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszerének megújulása a közlekedők számára a lehető legkevesebb kellemetlenséggel és kompromisszummal járjon.
BKV Zrt.

Fotók: Gulyás Attila János / építésihírek.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük