Harminckilenc híd és négy völgyhíd is épül majd azon a 31 kilométeres gyorsforgalmi úton, amely végre Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya hálózatba. Az M76-os gyorsforgalmi út így nem a legdrágább autópálya lesz Magyarországon, hanem az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő, legkorszerűbb hazai gyorsforgalmi útszakasz.
A beruházásban a zalai vármegyeszékhely, valamint Keszthely négysávos kapcsolata mellett a sármelléki repülőtér bekötése, valamint Fenékpuszta és Sármellék között a 76. sz. főút fejlesztése is megvalósul, továbbá Nemesrádó területén egy az út üzemeltetési feladatait is ellátó korszerű Üzemmérnökségi telep is megépítésre kerül. Az épülő gyorsforgalmi út nem csak egy Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő szakasz, hanem egy úgynevezett „okos út” is. A beruházás kiemelkedik a többi magyarországi gyorsforgalmi út megvalósításból tekintettel arra, hogy olyan elemek és innovatív megoldások kerülnek benne megvalósításra, amelyek üzemeltetési, baleseti tapasztalatait kielemezve, azok felhasználhatóak lesznek a későbbi útfejlesztések megvalósítása során.
Beépítésre kerül: mozgatható terelőfal rendszer, a Rolling Barrier „görgős korlát” védelmi rendszer, a Blue System „drótkötél korlát” rendszer, motoros alácsúszásgátló rendszer, a szemből történő útra hajtásra figyelmeztető rendszer, valamint okos világítás, napelemek, de valós idejű szenzorok és automatikus jégmentesítés is. A beruházás keretében, előzőeken felül egy nagysebességű járműtesztelésre alkalmas, közel 11 km hosszúságú 26 m-es koronaszélességgel rendelkező, autópálya keresztmetszetű tesztszakasz is épül a ZalaZone Járműipari tesztpálya tesztigényeihez szükséges műszaki megoldások elvárásainak megfelelően.
Építési és Közlekedési Minisztérium