Várhatóan a jövő év első negyedévében kezdődhet meg a Flórián téri felüljárók felújítása, ami várhatóan 2026 első negyedévéig tart – közölte a Budapesti Közlekedési Központ csütörtökön az MTI-vel.

Azt írták: a BKK lefolytatta a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzést, így újabb lépéssel került közelebb a tényleges munkakezdés a Flórián téri felüljáróknál.

Emlékeztettek rá: a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, két íves hídból álló szerkezet naponta több tízezer jármű áthaladását biztosítja, kiemelt a szerepe Budapest és az agglomeráció közlekedésében, hiszen a főváros határán is átnyúló tranzitútvonalakat kapcsol össze. A több mint negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt jelentősen romlott, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacél rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza, így a felújítás már nem várhat tovább.

A beruházás során a szakemberek kicserélik az útpálya burkolatát, helyrehozzák a vasbeton szerkezet hibáit, teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek felett az átázások okát, új vasbeton szegélyt építenek, amelyre új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek.

Emellett a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be, javítják a vízelvezető rendszeren, a támfalak, a hídfők és a pillérek betonfelületein keletkezett hibákat. A kivitelezésnél kiemelt figyelmet fordítanak a régészeti leletek épségére – ismertették.

Hozzátették: a kivitelezésre kiírt tenderben a KM Építő Kft. lett az eljárás nyertese, amely nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést. A teljes projektköltség a kötelező tartalékkeret, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható.

A megvalósításhoz szükséges forrást a fővárosi önkormányzat biztosítja, erről a közgyűlés márciusi ülésén döntött. A költségek pénzügyi fedezetét az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó – március elején lezárult, maratoni hosszúságú – perben visszaszerzett összeg jelenti. A szerződéskötés folyamata a szerződéskötési moratórium lejárta után, várhatóan év végéig lezárul – írták.

Tudatták azt is, hogy a felüljárók rekonstrukciója 2025 első negyedévében kezdődhet, és előreláthatóan 2026 első negyedévéig tart. Kiemelték: az egyik felüljáró mindig nyitva lesz a kétirányú forgalom számára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük