Az M30 autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatt kialakult torlódások enyhítése érdekében, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) megkezdte az Arnót és Felsőzsolca közötti körforgalomban tervezett ideiglenes forgalomtechnikai beavatkozásokat – a tárca az MTI-vel.

Lázár János építési és közlekedési miniszter február közepén, a Szikszón tartott lakossági fórumon tett ígéretet arra, hogy a körforgalomban tervezett ideiglenes forgalomtechnikai és geometriai beavatkozások csökkentik a torlódásokat és mérsékelik a forgalmi fennakadásokat.

Ennek első lépéseként a szakemberek kiépítik a munkák első ütemének elvégzéséhez szükséges forgalmi terelési rendet: március 1-jén a körforgalom belső szigeténél és a körforgalom szikszói ágán, majd március 2-án (vasárnap) pedig a területelőkészítési és bontási munkák veszik kezdetét.

A tárca közleménye szerint a munkálatok a jelenlegi forgalmat érdemben nem korlátozzák, de a terelés nagyobb odafigyelést igényel az ott közlekedőktől a munkagépek és a munkát végzők – időszakos, eseti – mozgása miatt. Ezt követően ütemezetten történik a forgalomterelés kiépítése és az építési munkák megvalósítása.

A 2021 októberében átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza megsüllyedt, ezért 2024 februárjában le kellett zárni azt. A forgalom a környező áron rendű utakra, így a 3. sz. főút arnóti részszakaszára, illetve az Arnóti út, a 3. sz. főút és a 37. sz. főút találkozásánál található, ún. arnóti körforgalomra terelődött.

Jelezték: a fokozottabb veszélyes közlekedési terhelést és a hosszú várakozási időt is meg lehet találni az itt élők számára, valamint az áthaladók számára. Ennek enyhítése érdekében a minisztérium saját forrásból avatkozik be az arnóti körforgalomban, mely várhatóan felgyorsítja majd a forgalmat, növelve ezzel a csomópont kapacitását, áteresztő képességét.

A M30-as autópályán keletkezett hiba a tervezési és kivitelezési munkálatokat végző – a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG alkotta – STR M30 Konzorcium felelőssége, a javítás költségeit – mintegy 5 milliárd forintot – is a Strabagnak kell viselnie – jegyezni meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük